Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0050653   Projecte Geofestes 2018/2019
2018-2019   Seminari semipresencial. Secundària en general
  
   1/10/2018 - 7/6/2019 (30 hores) de h a h
   C Sant Andreu
   c. Arnús, 16-18 (Badalona) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   iEARN-Pangea
  
  
  
Inscripció   01/09/2018 - 01/10/2018
  
Descripció i   Metodologia:   Activitat gratuïta.

Adreçada als professors que coordinen la participació dels seus alumnes en el projecte en xarxa cooperatiu Geofestes.

Geofestes pretén donar a conèixer des d’un perspectiva propera quines són les festes tradicionals dels municipis dels centres educatius fent una aproximació dinàmica i divertida a través del joc i l’intercanvi d’informació entres els alumnes que hi participen ja que són els autèntics protagonistes d’aquest projecte. A través de la integració efectiva dels dispositius mòbils és des d’on s’inicia aquesta proposta que té com a objectiu prioritari donar a conèixer el folklore municipal i les tradicions indagant en la seva història, els seus origens i la seva evolució durant els anys donant-los a conèixer a la resta del món.
  
Objectius   Els objectius generals d’aprenentatge del projecte en xarxa Geofestes són:

- Situar-se en l’espai, orientar-s’hi i desplaçar-s’hi utilitzant plànols i mapes.

- Identificar, localtizar i descriure les principals característiques naturals, humanes i socials d’un territori utilitzant conceptes i procediments geogràfics.

- Conèixer i comprendre el context natual, social i cultural i teconlògic on està immers.

- Utilitzar críticament fonts d’informació en diferents tipus de suport per observar i analitzar l’entorn.

- Situar etapes i festes de la història personal, familiar, local, catalana i espanyola en el temps i en una estructura cronològica.

- Descriure, analitzar i valorar els canvis i les continuïtats i les causes de les conseqüències d’algun esdeveniment clau de la història de Catalunya i d’Espanya utilitzant diferents fonts històriques primària i secundàries.

- Identificar i valorar elements del patrimoni. Participar en projectes de conservació i comunicació del patrimoni i de la memòria històrica.

- Plantejar preguntes investigables sobre característiques i canvis observables en els materials i en els objectes tecnològics, en els éssers vius en els ecosistemes propers i en la Terra vista com a planeta; identificar-hi evidències i extreure’n conclusions que possibilitin prendre decisions per actuar.

- Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres.

- Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, com a eines per obtenir informacions i com a instruments per aprendre i compartir coneixements.

- Col•laborar en les tasques del treball en grup, contrastant i valorant les explicacions dels altres i les pròpies amb respecte.


Els objectius específics d’aprenentatge del projecte són:

- Conèixer el folklore i les tradicions pouplarslde nostre país i espe´cificament del municipi en el que es situa el centre educatiu.

- Reconèixer els elements propis de la tradició i el folklore català (gegants, capgrossos, balls tradicionals, etc.).

- Reconèixer i respectar la diversitat de manifestacions culturals de l’entorn.

- Observar, identificar i descriure alguns trets demogràfics, econòmics i culturals de la societat catalana.

- Utilitzar diferents fonts històriques (orals, documentals, patrimonials) per contrastar informacions sobre un mateix esdeveniment i obtenir factors explicatius de les accions humanes.
  
Continguts   Els continguts vinculats al projecte són:

- Fer propostes didàctiques per generar els diferents materials vinculats al descobriment del folklore del centre partcipant.

- Conèixer les diferents tradicions i personatges de la tradició popular així com el de la resta de centres partcipants en el projecte.

- Conèixer el funcionament i espais web del projecte Geofestes.

- Conèixer el funcionament de Blogger per la publicació d’articles amb text, fotos i vídeos.

- Conèixer el funcionament de l’eina Eduloc per realitzar els itineraris de la festa popular.

  
Formador/a   Albert Correa Llamazares
  
Avaluació   Per a l’avaluació del Projecte es facilitarà un qüestionari de satisfacció a tots els mestres participants, que contestaran de manera anònima i telemàtica. Aquest qüestionari ha de servir com a funció reguladora del projecte que permeti que any rere any es pugui anar ajustant millor a les necessitats reals, compensant possibles dificultats o millorant alguns aspectes.
Els indicadors d’avaluació que es tindran en compte per avaluar el participants de la formació són:
Participa i es mou habitualment pels diferents espais web del projecte Ciutats Lectores.
Coneixen els autors i l’obra literària.
Usa i proposa estratègies didàctiques per treballar l’autor, l’obra i els personatges.
Penja adequadament les activitats realitzades al blog del seu grup utilitzant els recursos adients, tenint cura del contingut.
Participa en el curs telemàtic de formació en l’ús d’Eduloc.
Es comunica de manera fluida amb el coordinador del grup a través del Moodle o de correu electrònic.
Participa en el Moodle de Mestres modificant el perfil propi i escrivint, com a mínim, en una conversa del fòrum.
  
Requisits de  certificació   Els requisits que es tindran en compte per a la certificació seran:

- Assistència a les sessions presencials.

- Realització satisfactòria d’un un mínim del 80% de les tasques proposades.

- Realització del qüestionari de satisfacció del projecte.
  
E-mail   albert.correa@iearn.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   14/01/2019   1000   1400 
 Sessió 2   dissabte   15/06/2019   1000   1600 
  


Activitat reconeguda en resolució de data 19/09/2018 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).